کمیتۀ حمایت از احضارشدگان

کمیتۀ حمایت از دانشجویان احضارشده به کمیتۀ انضباطی دانشگاه تهران

کمیتۀ حمایت از احضارشدگان

کمیتۀ حمایت از دانشجویان احضارشده به کمیتۀ انضباطی دانشگاه تهران

اسفند سال 1387 بود که حجم اقدامات فراقانونی کمیتۀ انضباطی دانشگاه تهران به جایی رسید که دانشجویان دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران را مجاب کرد تا کمیته ای تحت عنوان «کمیتۀ حمایت از احضارشدگان» برای حمایت از همۀ دانشجویان احضارشدۀ دانشگاه تهران به کمیتۀ انضباطی تشکیل دهند. این کمیته که تا خرداد 1389 رسما به کار خود ادامه داد توانست در موارد متعددی در مقابل فرایندهای غیرقانونی بایستد و از دانشجویان حمایت کند.
اما پس از 7 سال، بازهم در اسفند ماه و بازهم در دانشکدۀ علوم اجتماعی، احضار شتاب زده و غیرقانونی 11 تن از دانشجویان این دانشکده در کمتر از یک ساعت در تاریخ 18 اسفند 1394 و مسائلی که پیرامون آن رخ داد، ما را به این نتیجه رساند که نیاز برای احیای این کمیته بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. «کمیتۀ حمایت از احضارشدگان» پس از وقفه ای پنج ساله، از اسفند 1394 فعالیت خود را از سر گرفت.
ehzarshodegan@gmail.com

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

«دستورالعمل اجرایی» رسیدگی به تخلفات انضباطی دانشجویان جمهوری اسلامی ایران (جایگزین بخش‌های سوم، چهارم، و پنجم و تبصره‌های مادۀ 2 بخش 2 شیوه‌نامۀ انضباطی مصوب 1388) که چند هفتۀ پیش به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شده بود، چند روز پیش با حذف قید محرمانگی از آن عملاً بدل به سندی عمومی شد و دسترسی به آن آزاد خواهد بود.

کمیتۀ حمایت از احضارشدگان دانشگاه تهران به عنوان نخستین و تنها کمیتۀ دانشجویی در کشور که به طور نظام‌یافته پیگیر دفاع از حقوق دانشجویان احضارشده به کمیتۀ انضباطی است و نظارت بر اجرای درست قوانین و همچنین نقد قوانین ناقص و ناکامل را رسالت خود می‌داند، نخستین مرجعی خواهد بود که این دستورالعمل اجرایی را منتشر کرده و در اختیار عموم دانشجویان قرار می‌دهد.

جهت دریافت این «دستورالعمل اجرایی» اینجا کلیک کنید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۴۹

دومین مجمع عمومى کمیته حمایت از دانشجویان احضارشده به کمیته انضباطى دانشگاه تهران


با محوریت هم فکری در مورد ادامه فعالیت ها و همچنین اشتراک گذاری اطلاعات جدید در مورد احضارها


چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395

ساعت 13

حیاط اصلى دانشکده علوم اجتماعى دانشگاه تهران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۳۱